زیباترین معابد و مساجد کوالالامپور

جاذبه های کوالالامپور - مالزی

زیباترین معابد و مساجد کوالالامپور

کوالالامپور شهری است که درون خود تاریخ را جا داده و خانه ی مساجد و معابد متعدد، است. در شهر کوالالامپور پایتخت مالزی ، فرصت کشف بسیاری از مساجد، معابد بودایی، هندو و زیارتگاه ها و کلیساها وجود دارد. فرهنگ های محلی و صحنه هنر به طور کامل به این معابد گنجانده شده؛ هر یک دارای طراحی منحصر به فرد و دیدنی و جذابی هستند که در سفر خود این لیست از زیبا ترین معابد در کوالالامپور و دیگر شهر ها را قرار دهید.

مسجد مالاکا

مالاکا تنگه مسجد، مالاکا جزیره مسجد مالاکا در جزیره مصنوعی مالاکا واقع شده است. این مسجد در جزر و مد در ارتفاع مناسب طوری به نظر می رسد که در اقیانوسی شناور است. این مسجد نسبتا جدید است و در سال 2006 افتتاح شد، قطعا این مکان مقدس در شب ها از زیبایی دو برابر برخوردار است.

معبد غارهای باتو

غارهای باتو یکی از جاذبه های توریستی معروف هستند که در شمال کوالالامپور واقع شده اند.این غارها شامل سه غار اصلی است که معابد و زیارتگاه های هندو مختلف در آن است. جاذبه اصلی این غارها مجسمه بزرگی از یک خدای هندو است که در کنار پله ها قرار گرفته است. پشت این مجسمه خدای هندو 272 پله وجود دارد که از بالای آن بازدید کنندگان می توانند به افق خیره شوند و از چشم انداز شهر کوالالامپور لذت ببرند.

مسجد آهن ,پوتراجایا

مسجد توانکو میزان زینال عابدین که به علت وجود ساخته های فلزی به مسجد آهنی نیز معروف است و در پوتراجایا واقع شده است.این مسجد در ژوئن 2010 افتتاح شد و گنجایش 24 هزار نفر را دارد.این مسجد از طراحی ویژه ای برخوردار است و داخل آن با 80 آیه از قرآن کریم به زیبایی طراحی شده است.

معبد سری ماهاماریمان

معبد سِری ماهاماریمان قدیمی ترین معبد هندو در کوالالامپور است. در سال 1873 بنا نهاده شده، و در حومه محله چینی ها قرارگرفته است. از همان آغاز، این معبد جایگاه مهمی برای عبادت مهاجران هندی بوده است و در حال حاضر یک مکان مهم میراث فرهنگی و ملی است. معبد با سنگ های قیمتی، طلا و کاشی اسپانیایی و ایتالیایی طراحی و تزیین شده است. نیمه اصلی، که برای نماز است، غنی تزئین و آن جایی است که سه زیارتگاه به خدایان مختلف در آن قرار دارد.

معبد تین هو

معبد تین هو یکی از بزرگترین معابد چینی جنوب شرقی آسیا است که در بالای تپه رابسون واقع شده است. این معبد متعلق به ساکنین چینی تبار مالزی است که هدیه های مردم امکان بازگشایی آن را در سال 1989 فراهم کرد این معبد سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است .

کوالالامپور شهری است که درون خود تاریخ را جا داده و خانه ی مساجد و معابد متعدد، است. در شهر کوالالامپور پایتخت مالزی ، فرصت کشف بسیاری از مساجد، معابد بودایی، هندو و زیارتگاه ها و کلیساها وجود دارد

ثبت دیدگاه
نظرات کاربران