پارک دریایی پولائو پایار لنکاوی

پارک دریایی پولائو پایار لنکاوی

این پارک دریایی در بخش شمالی تنگه مالاکا از مجموع چهار جزیره غیر مسکونی پولائو پایار،پولائولمبو،پولائو سگانتانگ و پولائو کاسا تشکیل شده است . این پارک از سال 1985 به عنوان یک منطقه حفاظت شده تحت نظارت سازمان شیلات مالزی در امد تا طبیعت و گونه های بومی و سیار نادرش را حفظ کند.

این پارک دریایی تنها محل ساحل غربی شبه جزیره مالزی است که دارای صخره های مرجانی عجیب و غریب و زیست بومی شبیه به اقیانوس هند است. در این پارک شما می توانید انواع دلقک ماهی، کوسه های دریایی سیاه و سفید، ماهی های خال دار را در کنار مرجان های منحصر بفرد ببینید.

یکی دیگر از ویژگی های این پارک آرام و شفاف بودن آب و کم عمق بودن آن است. هرچند گاهی صبح ها آب ممکن است کمی تیره شود. جالب اینجاست که در نزدیکی همین پارک بسیاری از کوسه های بی خطر را میتوانید در حال شنا ببینید یا حتی به انها غذا بدهید.

از محبوب ترین قسمت های این پارک ، باغ مرجان است. این باغ زیر آب است باغی از مرجان های رنگی و نرم که در زیر آب های شفاف همچون فرشی از موجودات زنده گسترده شده اند. بکر بودن حیات دریایی این پارک در کنار شفاف بودن آب سواحل این چها جزیره را به امن ترین و بهترین محل برای غواصی تبدیل کرده.

چه غواصی سطحی با لوله تنفسی یا اسنورکل و چه غواصی عمیق با کپسول هوا. نگران آموزش و امکانات هم نباشید . در اینجا تیم حرفه ای برای آموزش غواصی وجود دارد که شما را برای گردشی در زیر آب و لمس زندگی در آن کمک میکنند.

با رفتن به زیر آب میتوانید مرجان ها را از نزدیک ببینید و درکی جدید از رنگ بیابید با دلقک ماهی ها شنا کنید و یا انبوه ماهی هایی را که دسته دسته باهم در حرکتند به رقص در آورید. . همچنین با کمی دور شدن از ساحل میتوانید خود را به اقامتگاه کوسه ها برسانید و علاوه بر شنا با این موجودات سرکش به آنها غذا بدهید.

پارک دریایی پولائو پایار لنکاوی تجربه ای بی نظیر از دیا و آب را برای شما به ارمغان خواهد آورد تجربه ای شفاف نزدیک صمیمی و دوستانه که تا ابد در ذهن شما به یادگار خواهد نشست.

اگر هم از غواصی میترسید یا علاقه ای به رفتن زیر آب ندارید میتوانید از اتاق تماشای زیر آب استفاده کنید و بدون خیس شدن از ورای شیشه ای تمیز جهان پنهان دریاها را کشف کنید.

استراحت در سواحل این چهار جزیره نیز بسیار دل انگیز است . شنهای سفید و براق و بسیار تمیز سواحل اینجا را به یکی از بهترین سواحل مالزی تبدیل کرده اند که میتوانید چندین ساعت از وقت خود را داز کشیدن بر بستری از انها و نظاره آسمان و دریا در افق سپری کنید.

از آنجا که خشکی نیز به بکری دریا حفظ شده ، این جزایر یکی از بهترین نقاط جهان برای دیدن پرندگان مختلف است. اینجا در آیمان و جنگل غوغایی از انبوه پرندگان برپاست که موسیقی دل انگیز طبیعت را با ارکستری کامل برای شما اجرا میکنند.

از بین چهار جزیره غیرمسکونی پارک ، جزیره پولائو پایار بزرگتر و محبوب تر است و معمولا سفر شما به این پارک با رفتن به این جزیره آغاز میشود. این جزیره در 19 مایل دریایی جنوب لنکاوی قرار دارد و بازدید کنندگان می توانند از لنگرگاه کواه به وسیله قایقهای چوبی (کاتاماران) یا سریع السیر به پولائو پایار بروند قایقهای دو بدنه یکی دیگر از قایهقایی است که میتوانید انتخاب کنید تا به پرایا برسید.

سوار شدن بر این نوع قایق بسیار دلپذیر است. مسافت بین لنگرگاه کواه تا جزیره 45 دقیقه الی 1 ساعت طول می کشد اما به دلیل گذر از میان آبهای زیبا به هیچ وجه خسته کننده نخواهد بود و مانند چشم برهم زدنی خواهد گذشت.

این جزایر به عنوان مناطق حفاظت شده قوانین زیست محیطی سختگیرانه و عوارض ورود خود را دارند . از هر مسافر عوارض ورود به جزیره گرفته می شود. این عوارض برای بزرگسالان 5 رینگیت و برای کودکان 5/2 رینگیت مالزی می باشد

این پارک دریایی در بخش شمالی تنگه مالاکا از مجموع چهار جزیره غیر مسکونی پولائو پایار،پولائولمبو،پولائو سگانتانگ و پولائو کاسا تشکیل شده است

ثبت دیدگاه
نظرات کاربران